Thursday, March 23, 2017

Susu Ibu Tak Perlu Banyak?




''Susu ibu tak semestinya perlu banyak, yang penting mencukupi untuk keperluan harian baby."

Walau di mana pun Saba berada, tanggungjawab as a mom, pun kena buat tau.

Matlamat: Menyusukan baby Naqib sampai umur 2 tahun! ðŸ˜˜ðŸ˜˜ðŸ’ªðŸ’ª

Memandangkan bebanan kerja yang beraatt sangat setiap hari (berat ke?Bukan angkat batu pun? Ehhhh??haha..)

Sebenarnye Saba tak mampu nak ikut aturan makan mak-mak menyusu yang kena bancuh Horlicks, oat, makan makanan ikut piramid makanan tu, makan sayuran hijau yang banyak, minum susu hari-hari, makan makanan berkhasiat semualah..

Pernah buat, tapi tak konsisten. Banyak gangguan. Takde masa lah, tak jumpe air panas lah kat tempat client, kedai makan tak masak sayur berdaun hijaulah, tak sempat nak bancuhla dek kerana rushing kerja.hurmm..

Jadi, hasil nye naik turunlahh..

Owh, NO..! Macam mane nak capai matlamat nih? ðŸ˜£

Dari milkbooster yang murah sampai yg mahal tak serasi. Dengan berat hati jugak sebenarnye try shaklee ni, sebab produk ni MLM! (Dahla ku ni anti-MLM!)

Pejamm mata makan..Masa tu result nye wowww!!💖💖💖😘

Boleh tengok pada kuantiti dan kualiti. To be honest, memang puas hati sangat-sangat dengan set menyusu SHAKLEE ni. Alhamdulillah.

Susu Ibu ada macam-macam rasa ikut apa yang mak menyusu tu makan tau.(yang ni baby je pandai rasa. Kalau baby pandai cakap, mesti dia boleh explain. Hehe)

To be honest, Saba tak recommend set budget. Saba recommend full set breastfeeding shaklee untuk mak-mak yang berkerjaya.

Sebab?

Saba dah cuba guna 2 - 2 set budget ngan full set. Guna set budget, Susu banyak jugak, tapi ade nutrisi lain yang kita kekurangan.

Contoh macam Kalsium. No wonder sakit-sakit badan & tulang selalu. Masa tu muda lagiii ok lahh. Pejam Mata tahan n buat-buat lupe. ðŸ˜¢

Ni anak dah bertambah, badan kena kuat dan sihat untuk urus rumah dan keluarga(baru dapat kesedaran, Allah haii.)

Pesanan: Pada ibu-ibu menyusu yang sedang mencari milkbooster lagi, SHAKLEE adalah jalan penyelesaian yang terbaik untuk anda. Jangan fikir, ''Ah! mahal lahh..nak cari yang murah, dan berkesan. Ada je jual kat luarr.'' Memang ade, tapi tak complete nutrisinya.

Pesanan Saba, untuk anak, invest lah sedikit untuk nya. Sebab usia dia takkan berpatah balik jadi baby ye. Allah balas setiap wang, usaha, dan tenaga yang kita keluarkan untuk anak. Insyaallah."

Wallahualam.

Salam sayang,

Sabariah
014.940.1748

No comments:

Post a Comment