Monday, March 13, 2017

RAWATAN ALTERNATIF DEMAM, BATUK DAN SELSEMA!

Assalamualaikum. Salam Sejahtera buat pembaca blog Saba!

Harini Saba nak share testimonial sendiri mengenai rawatan alternatif yang Saba guna sepanjang mengalami masalah kesihatan Demam Batuk dan Selsema tempoh hari.


Alkisah.. Masa awal bulan 2 haritu, Saba mula start dengan batuk. Batuk kuat sampai macam nak terkeluar anak tekak gitu. Almaklumlah, masa tu memang baru lepas habis Chinese New Year kan. Saba cuma makan sebiji je limau mandarin tu. Tak sangka sangkut jugak batuk.


Masa masuk office, Saba ada 'geng' batuk jugak. Berlawan-lawan batuk kami. Haii. ðŸ˜‚


Derita batuk ni tau. Sakit tekak, sakit dada, dan sakit satu badan jugak lah. Lepas beberapa hari kemudian demam pun datang dengan selsema.


'Srot srott hidung sebab selsema. Uhuk uhukk uhukk lagi sebab batuk'.


Ubat memang dah ada kat rumah. Yang dulu punya masih belum expired banyak lagi Dan yang belum bukak pun ada lagi. Heh.


Saba makan ubat beberapa kali jugak dengan harapan nak baik cepat. Makan ubat batuk je pun. Tapi.. tapi.. tapi..! Kesan mengantok nye, memang dahsyat lah. Dah tidur pun rasa mengantok lagi. Macam tak cukup tidur rasanya. Sebab rasa mengantok belum hilang lagi, dah kena bangun!


Nak sambung tidur lagi tak boleh, sebab nak kena bersiap pergi kerja, Mandi kan anak pagi-pagi, susukan anak, dan buat urusan harian yang lain.


Bila rasa mengantok nak tidur tak dapat, (akibat daripada kesan pengambilan ubat batuk),automatik sepanjang hari Saba jadi moodie dan lemah satu badan. Kerja banyak nak buat, tapi badan tak sihat. Jadi semua sakit la senang cakap. Sakit hati pun iye jugak lah. Sebab semua benda serba tak kena. ðŸ˜­


Dari situ, baru Saba noticed yang ''This is wrong. And I should not be like this. I must find the Solution!"


Saba try cari solution lain. Then, Saba hold ubat dulu sebab tak tahan kesan mengantok nye tu, dan Saba cuba ikhtiar dengan supplement semulajadi pulak.


After that, Saba pergi refer kat akak nutritionist yang 'so sweet and so kind' tu dulu, berkenaan supplement terbaik yang sesuai untuk Saba. Then, berapa dos atau kuantiti yang perlu Saba ambil untuk setiap jenis supplement tu dan bila jangka masa Saba boleh pulih balik dari demam, batuk dan selsema tersebut.


Lepas dapat advise dari beliau, then Saba follow and makan dengan konsistent.


Supplement semulajadi yang dicadangkan itu adalah kombinasi nutrisi yang telah dikaji oleh saintis dan dipercayai dapat meningkatkan tahap antibodi kita.


Sebab menurut beliau, kita mendapat serangan demam, batuk Dan selsema ni adalah disebabkan oleh antibodi atau sistem pertahanan dalam badan kita sendiri yang lemah.


Jadi, beliau mencadangkan Saba mengambil OMEGA GUARD, GARLIC, VITAMIN C dan NUTRIFERON untuk boost imun sistem Saba ni.


OMEGA GUARD, GARLIC, dan VITAMIN C, makan 3 kali sehari. Dan juga NUTRIFERON makan sehari sekali. Boleh refer gambar set nutrisi yg Saba ambil sepanjang batuk ni.


Saba makan semua vitamin seperti yang disarankan. Saba telah dipesan awal-awal oleh Akak Nutritionist ni, bahawasanya kesan pengambilan vitamin ni adalah berbeza mengikut diri masing-masing. Ada yang pulih dengan cepat, Dan ada yang take time sikit. Sebab ini bukan ubat. Ia hanya menambah nutrisi badan yang kurang. Di mana disebabkan oleh kekurangan nutrisi ni lah, sakit senang datang kat kita. Saba angguk kepala Dan faham dah semuanya.



Selepas mengamalkan supplement semulajadi ni, Saba ambil masa dalam 3 minggu jugak lah untuk redakan batuk Saba ni.! Demam dan selsema reda dulu. Dalam 2-3 hari je demam Dan selsema sembuh, alhamdulillah. Batuk liat sikit nak reda. Mungkin sebab bakteria tu kuat sangat kot. Ambil masa sikit untuk antibodi ni melawan batuk.


Alhamdulillah, sekarang dah makin sihat dengan ikhtiar Saba makan supplement semulajadi ni.


Sekarang dah tak risau lagi. Sebab Saba dah jumpa alternatif terbaik untuk diri Saba.




'' Biar Lambat Kesannya, Asal Selamat. ''


Rawatan Alternatif Demam, Batuk dan Selsema. Kombinasi Omega Guard, Vitamin C, Garlic, dan Nutriferon. Cubalah!


Vitamin C, Garlic dan Nutriferon. Sangat Baik untuk meningkatkan sistem imunisasi badan.

OMEGA GUARD


Anda demam?

Anda ada masalah selsema?

Anda ada masalah batuk?

Anda perlukan supplement semulajadi?

Cari Saba ye. ðŸ’–💖

Salam Sayang.

Sabariah
014.940.1748

Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment