Tuesday, February 28, 2017

Apa tu Landmark Study SHAKLEE?


Assalamualaikum.

Harini Saba nak share sikit berkenaan Landmark Study Shaklee. Sebelum ni Saba tak faham ape benda tu Landmark Study. Tapi, lepas pergi dengar talk berkenaan landmark study ni sendiri dengan saintis shaklee, Professor Bruce Daggy, baru Saba tau dan faham pasal Landmark Study ni. :)


Apa tu Landmark Study SHAKLEE?
============================

Landmark Study ialah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen dalam tempoh waktu yang panjang.
Tak semua syarikat supplemen berani buat Landmark Study ni tau!
Ye lah. Kantoi pula nanti kalau hasil kajian tak memberangsangkan. Dah tu semua keputasan hasil kajian akan diterbitkan untuk tatapan umum.
Lain pula dengan CEO Shaklee, Mr Roger Barnett ni.

Beraninya Shaklee buat Landmark Study?
================================
.
CEO Shaklee, Mr Roger Barnett masa dia beli Shaklee memang dia tahu Shaklee ni bagus, Shaklee ni terbaik.
.
Tapi dia nakkan data dan bukti saintifik. Bukan testimonial pengguna Shaklee semata-mata.
.
Lalu Dr Gladys Block cadangkan buat Landmark study di mana ada 3 kumpulan yang dikaji iaitu:
1. Orang yang tak amalkan sebarang supplement
2. Orang yang amalkan supplement brand lain
3. Orang yang amalkan supplement Shaklee

Nak bagitau korang ni..

Dr Gladys ada kuasa sepenuhnya ke atas hasil kajian ni. Maksudnya, apa-apa keputusan baik atau buruk akan diterbitkan.
Cth: kalau dia dapat keputusan produk Shaklee ni tak bagus, keputusan akan diterbitkan juga. Tak boleh sembunyi-sembunyi.
.
Berani Shaklee kan..
.
Dah tu lepas kajian tu, pihak ketiga review pula hasil kajian Dr Gladys tu untuk memastikan takde unsur-unsur penipuan. Ini bertujuan untuk memastikan hasil kajian tu betul-betul tepat.
.
Bukan calang-calang orang yang berani buat Landmark study ni. Setakat ni, Shaklee je berani buat.

Ni gambar result study yang shaklee buat

Apa Result Landmark Study Tu?
===========================
Tadaaa!! Ini lah hasil keputusan secara detail Landmark Study yg dilakukan ke atas 3 golongan ini oleh pihak UC Berkeley School of Public Health; di mana:

1. BIRU - Golongan yg tidak mengambil apa-apa supplemen. Hanya menjaga pemakanan/diet sahaja.
2. MERAH - Golongan yg mengambil 1 jenis vitamin/supplemen sahaja jenama lain.
3. HIJAU - Golongan yg mengamalkan supplemen Shaklee selama 20 tahun.

Keputusannya adalah seperti berikut:



👉 Responden HIJAU mempunyai 11% paras nisbah kolesterol yg lebih rendah berbanding HDL. Dalam bacaan kolesterol badan kita, HDL mewakili 'kolesterol baik'. Manakala LDL adalah 'kolesterol jahat'. Responden HIJAU memiliki nisbah antara keduanya ini lebih rendah. Bermaksud, paras HDL yg tinggi/baik dalam badan responden HIJAU mampu menyingkirkan LDL yg jahat bagi memastikan bacaan total cholesterol yg normal.

👉 Responden HIJAU mempunyai 33% paras trigliserida yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Trigliserida adalah lemak dalam bentuk kimia yg terkandung di dalam makanan & juga tubuh manusia. Lebih rendah kadar trigliserida bermaksud jantung & badan seseorang itu adalah lebih sihat.


👉 Responden HIJAU mempunyai 36% paras homocysteine yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Homocysteine adalah asid amino yg dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita. Lebih rendah paras homocysteine ini, maka lebih optimum taraf kesihatan jantung & badan kita.

👉 Responden HIJAU mempunyai 59% paras protein C-Reaktif yg lebih rendah berbanding responden BIRU & MERAH. Protein C-Reaktif ini terkandung di dalam darah kita. Lebih tinggi kadar protein C-Reaktif ini, maka badan kita akan lebih sensitif & mudah terjejas oleh biological stress akibat response badan terhadap ancaman-ancaman yg menjejaskan kesihatan. Bila kadar protein C-Reaktif lebih rendah, bermaksud badan akan lebih sihat & taraf kesihatan sukar terjejas.

👉 Responden HIJAU juga mempunyai risiko yg lebih rendah dalam mendapat penyakit kritikal seperti diabetes, serangan jantung, kegagalan fungsi jantung, stroke & penyakit koronari jantung.

💥 Nota penting:

Responden HIJAU mengamalkan Vitalizer Shaklee yg mengandungi:
✔ Vitalea with iron formula (multivitamin lengkap)
✔ Caroto-E-Omega
✔ B + C Complex
✔ Optiflora Probiotics
.
.
Kesimpulannya, berdasarkan Shaklee Landmark Study yang dibuat ni, maka jelas terbukti bahawa JENAMA SUPPLEMEN yang anda ambil adalah AMAT PENTING!
.
Malah, hanya dengan menjaga pemakanan/diet sahaja juga tidak cukup untuk menjadikan kesihatan kita pada paras yang paling optimum.
.
Kenapa? Kerana kita juga terdedah kepada pelbagai pencemaran tanpa sedar serta faktor physical & biological stress setiap hari, setiap waktu, setiap saat.
.
Malah air kosong yg kita minum & udara yg kita sedut setiap hari juga tidak lagi suci sepenuhnya.
.
Maka atas bukti hasil Shaklee Landmark Study inilah yg menjadikan SHAKLEE SEMEMANGNYA TIDAK SAMA dengan mana-mana jenama lain di dunia.
.
So, jangan kata, "ala, sama je aku beli vitamin kat farmasi.Lagi senang. Tak payah nak cari ejen bagai".
.
NO! It's TOTALLY different! Melainkan, jenama yang anda ambil itu juga mempunyai bukti hasil dari Landmark Study juga.


Ingin membeli shaklee?

Hubungi Saba sekarang!

Konsultansi terbaik!

Salam sayang,

Sabariah
014.940.1748
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment